squeezeplay

Jeg har eksperimentert litt med squeezecenter og squeezeslave i dag for å se om en squeezebox duet er en mulig løsning for musikkhåndtering i huset. Til nå ser denne løsningen ut til å være den som ligger nærmest opp til det vi en gang forsøkte å få til med wmus – med en tredeling av oppgavene (server/avspiller/kontroller). Foreløpig har jeg brukt webgrensesnittet, men da jeg skulle kompilere klienten som skal kunne kontrollere dette native fikk jeg litt hakeslepp…
De har puttet ikke mindre enn 26 eksterne biblioteker inn i source-treet sitt – og mange av disse er ganske så standard – f.eks.

  • flac
  • freetype
  • jpeg
  • libmad
  • libpng
  • lua
  • SDL (Image/gfx/ttf)
  • zlib

Det er bare de jeg umiddelbart kjenner igjen.
Jeg kunne forstått dette utifra det faktum at de bygger dette på linux/OSX/win32, men når buildscriptene deres ikke engang benytter seg av allerede installerte -dev biblioteker, og setter i gang med å bygge alt dette, installere det i build/lib og build/include for så ikke å greie å plukke dem derfra engang får jeg litt hetta.
Dette burde være en jobb for cmake, ikke for automake og VS2003-prosjektfiler
Jeg har blitt for gammel for dette… (ev. det er litt for sent på kvelden for dette)

2 thoughts on “squeezeplay”

Leave a Reply